Annorlunda webbsidor

Jag älskar ju webben – uppenbarligen – och jag gör det villkorslöst. Och idag råkade jag hitta den här juvelen: Jesussajten. (En del av mig gillar att de använder ordet ”sajt”. Jag antar att det gäller att connecta med de unga.) Där skriver de:

Du har hittat en webbplats som heter Jesussajten. På den här sidan finner du bl.a. länkar till kristna protestantiska webbplatser och bloggar i länkkatalogen. Här finns även artiklar som tar upp aktuella och ibland heta ämnen. Vi strävar efter att följa biblens ord och läror så gott vi kan. Välkommen till sidan!

Obs: ”biblens. Ärligt alltså?

För mig känns det alltid lika roligt när gamla företeelse ploppar upp på webben. Som Jesus. Eller de här amish-sidorna: info om amish-folket, deras skivbolag, och deras turistinformation.

Och en solklar favorit bland hela webbens alla hemsidor är Grisportalen. Inte bara för det fantastiska namnet, utan även för dess innovativa design med boxar, rullistor och väldigt generösa mängder text. Besök gärna sidan för inspiration om du ska göra en hemsida.

Kommentera

