Reklamtavlor med ansiktsigenkänning

Du som har sett filmen Minority Report minns kanske hur reklamtavlor kunde känna igen personer, och rikta reklam speciellt anpassad för dem. Nu är detta verklighet, än så länge i Japan.

Along with Blade Runner-style 3-D ads, Tokyo now also boasts a camera-equipped vending machine that suggests drinks to consumers according to their age and gender. Weather conditions and the temperature are taken into account too.

Jag hoppas att det kommer till Sverige snart. Inte så mycket för att jag vill ha mer reklam, mest för att det verkar vara än väldigt ball grej. *håller tummarna*

Läs hela artikeln hos Guardian.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s