Good News magazine – tidningen med bara goda nyheter

Jag vägrar att läsa Aftonbladet av det enkla skälet att det är så många negativa nyheter. Det är inget för mig. Därför blev jag väldigt glad när jag läste på Resumés hemsida om den nya tidningen: Good News magazine. Idén är lika god som konceptet: bara positiva nyheter. Grundaren Daniel Mendoza säger:

Som många andra har jag tröttnat på att läsa om olyckor och problem. Med Good News magazine vill jag lyfta fram personer eller företeelser som kan inspirera till förändring och skänka glädje. Vi förnekar inte att det finns problem i vår omvärld, men vi väljer att fokusera på lösningarna.

Well said! Jag ser fram emot att köpa tidningen när den kommer ut den 20 oktober. Mer om tidningen kan du läsa på Resumé.

 

Kommentera

