Klarar du av att inte göra något i två minuter?

Vi lever i en hektisk och stressig värld, är en mening som du säkert hört många gånger. Men självklart gäller det inte dig. Du blir absolut inte stressad och otålig. Nej, för du är cool och har kontroll över ditt liv. Du gör precis som du vill, eller hur?

Då vill jag att du går in sidan donothingfor2minutes.com och gör exakt inget på två minuter. Rör inte musen, tryck inte på tangentbordet, håll inte på med mobilen; sitt bara där och vänta ut tiden. Klarar du det? Det är svårare än du tror.

Jag klarade knappt av det. Den första minuter var en evighet. Men när tiden gick ut blev jag faktiskt mycket lugnare. Jag ska nog göra om det här nästa gång jag är stressad!

Kommentera

