Kitkat vs Oreo – Briljant exempel på hur företag ska använda sociala medier

Det här fantastiska exemplet bygger så mycket varumärke. Så enkelt, så personligt, så ”örat mot marken”. Jag kan inte tänka mig en reklamkampanj som kan mäta sig med detta. (Tyvärr kommer jag nog inte köpa någon av produkterna – jag gillar mer salta godsaker – men den kreativa eftersmaken kommer att stanna kvar länge.) Och här kan du följa @Kitkat och @Oreo på Twitter.




Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s