Riktigt misslyckad annonsplacering

Företag vill synas på rätt plats i rätt tid. Tex om en tidning skriver om bilar kommer det troligtvis finnas en bilannons intill. Och det kan ge mervärde till läsaren och fler klick till annonsören. Men eftersom det är en dator som parar ihop artiklar med taggen ”bil” med relevanta annonser så kan det ibland bli lite fel. Eller helt uppåt väggarna galet och vi får skratta gott. Som här:





Fler exempel på misslyckad annonsering hittar du hos econsultancy.com

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s